Refundering og returnering
Fortrydelsesret og tilbagebetaling
Hvis du fortryder dit køb, tilbagebetaler vi alle betalinger inkl. leveringsomkostninger. Tilbagebetalingen sker hurtigst muligt og senest 14 dage efter, vi har modtaget din meddelelse og varerne retur.
Pengene tilbageføres via samme betalingsmiddel, medmindre andet er aftalt. Du betaler ingen gebyrer for tilbagebetalingen. Vi kan dog holde beløbet tilbage, indtil vi har modtaget varen retur, eller du har dokumenteret returneringen.
Retur og udgifter
Du betaler selv for returneringen. Hvis du vælger, at nordiskhandel.dk står for transporten, er prisen 795 DKK pr. palle. Varen skal returneres senest 14 dage efter, du har meddelt fortrydelsen. Gem kvittering som bevis for aflevering til transportør.
Du hæfter kun for en eventuel værdiforringelse, der skyldes anden brug end nødvendig for at fastslå varens art, egenskaber og funktion.
Du skal sende varen til:
Greenolive.dk
Silovej 20
DK-2690 Karlslunde
Eller
Greenolive.dk
Uhregårds Alle 2-4
DK-7430 Ikast
Reklamation
Når du handler på Greenolive.dk har du som udgangspunkt 24 måneders reklamationsret. Reklamationsretten er dog begrænset af varens naturlige holdbarhed. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Ønsker du at reklamere over et produkt, som du mener er defekt, beder vi dig venligst rette henvendelse til:
hej@greenolive.dk
Du behøves medsende fyldig forklaring og billeddokumentation af problemet - så undersøger vi sagen umiddelbart efter modtagelsen af dokumentationen. Du skal reklamere inden for rimelig tid.
Bemærk: hvis varen er transportskadet, skal du reklamere med det samme efter modtagelsen, ellers frafalder din garanti jf. købeloven.
- Mangelfulde varer og forkerte varer
Købelovens regler kan finde anvendelse på varekøb. Hvis din vare lider af en mangel, eller vi har leveret forkerte varer, bedes du kontakte vores Kundeservice.
Bemærk venligst, at du bærer risikoen for varen efter leveringen. Du bedes udføre en udførlig kontrol af produktets kvalitet inden du flytter eller fjerner produktet fra stedet, hvor det blev leveret, da en flytning umuliggør ombytning eller anden kvalitetskontrol af varen fra vores side. Ser varen ud til at være skadet eller ikke lever op til vores lovede kvalitetskrav, bør du afvise at modtage varen.
Kan du allerede konstatere manglen mv. på tidspunktet, hvor transportøren ønsker at foretage levering, bør du nægte at modtage varen. I tilfælde af en mangelfuld vare eller forkert vare, kan du vælge mellem følgende muligheder:
- Returnere varen og få refunderet købsprisen og alle leveringsomkostninger, når vores Kundeservice har behandlet returvareren,
- Returnere varen og modtage en tilsvarende vare, når vores Kundeservice har behandlet returvaren, forudsat vi kan levere en tilsvarende vare, eller
- Beholde varen og anmode om en forholdsmæssig reduktion af købsprisen
Du skal reklamere inden for rimelig tid. Reklamerer du inden for to måneder efter at du har opdaget manglen, vil dette altid være rettidigt. Når du kontakter Kundeservice skal du oplyse bestillingsnummeret, eventuelt varenummer og beskrive hvad der er galt med varen mv. Du er ikke ansvarlig for omkostninger forbundet med returneringen af en mangelfuld vare eller en forkert vare.
Vi tilbagebetaler naturligvis købsprisen og de oprindelige leveringsomkostninger, når vi har fået varen retur, medmindre du får en ny vare til erstatning for den oprindelige vare. Du skal sende varen til:
Greenolive.dk
Silovej 20
DK-2690 Karlslunde
Eller
Greenolive.dk
Uhregårds Alle 2-4
DK-7430 Ikast
Aftalens fuldstændighed
Disse Betingelser udgør de fuldstændige vilkår for aftalen mellem os.
Overdragelse
Vi er berettigede til at overdrage vores rettigheder og forpligtelser i henhold til aftalen indgået med dig, til tredjemand. Overdragelsen er naturligvis forudsat af, at standarden af den service du modtager ikke forringes. Vi giver dig meddelelse om en eventuel overdragelse. Ved at acceptere disse vilkår samtykker du til en sådan eventuel fremtidig overdragelse. Samtidig accepterer du, at fra tidspunktet, hvor vi har givet dig meddelelse om overdragelsen, kan dine rettigheder kun gøres gældende overfor den pågældende tredjemand.
Personoplysninger
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, Adresse, Telefonnummer, E-mail adresse. Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Greenolive.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren og virksomhedens ansatte for Greenolive.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på www.greenolive.dk er Peter Scheibel. Oplysninger afgivet til www.greenolive.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos www.greenolive.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Greenolive.dk via e-mail (hej@greenolive.dk).
Klageadgang
Du har adgang til at klage til Forbrugerklagenævnet, Carl Jacobsensvej 33, 2500 Valby, hvis du er utilfreds med varen, du har købt og ikke kan blive enig med vores Kundeservice om en fornuftig løsning på tvisten. Følg linket for at indgive en online klage hos forbrugerklagenævnet: https://minsag.forbrug.dk/FKVWeb/CheckComplaintStart.aspx
Lovvalg og værneting
Enhver aftale indgået mellem os under anvendelse af disse Betingelser er underlagt dansk ret. Enhver tvist som måtte opstå i forbindelse med vores aftale, herunder aftalens eksistens eller gyldighed, skal indbringes for en kompetent domstol i Danmark.
- General information
Hjemmesiden “ www.greenolive.dk” udbydes af Novawood ApS, Skolebakken 68, 2830 Virum. CVR-nr. 38185683, hej@greenolive.dk. Hvis du oplever problemer med din bestilling på Hjemmesiden eller ved øvrig brug af Hjemmesiden, kontakt venligst vores kundeservice på email: hej@greenolive.dk. Almindelig post: Skolebakken 68, 2830 Virum. Hvis der er dele af Betingelserne, som du ikke forstår, anbefaler vi, at du kontakter Kundeservice, inden du begynder at handle på Hjemmesiden.
STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)Til:
Greenolive
Skolebakken 68
2830 Virum
E-mail: hej@greenolive.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:________________________________________________________________________________________________________Bestilt den: ______________________________Modtaget den: _______________________________Forbrugerens navn: ____________________________________________________________________________________Forbrugerens adresse: ____________________________________________________________________________________Forbrugerens underskrift (kun hvis formularens indhold meddeles på papir): ____________________________________________________________________________________
Dato: __________________________



